Datamängder
Bostäderna som färdigställdes 2020, 2021 och 2022 är material som innehåller geodata i punktformat, som täcker Helsingforsregionens 14 kommuner (Esbo, Helsingfors, Grankulla, Vanda, Hyvinge, Träskända, Kervo,...
Detaljplanerna som godkändes och trädde i kraft 2020, 2021 och 2022 är geodata som innehåller områdesgeometrier. Materialet omfattar detaljplaners avgränsningar som har en indikerad bostadsvåningsyta. HRM har samlat...
Detaljplanerna som godkändes och trädde i kraft 2016–2019 är geodata som innehåller områdesgeometrier. Materialet omfattar detaljplaners avgränsningar som har en indikerad bostadsvåningsyta. HRM har samlat in...
Ortofoton från Helsinki region åren 2015, 2017, 2019 och 2021. Ortofotona fotograferas med en terrängupplösning på 20 eller 25 cm/pix under sommaren och materialens regionala täckning varierar något från år till år....
Bostäderna som påbörjades och färdigställdes 2016-2019 är material som innehåller geodata i punktformat, som täcker Helsingforsregionens 14 kommuner (Esbo, Helsingfors, Grankulla, Vanda, Hyvinge, Träskända, Kervo,...
Materialet innehåller platsspecifika uppgifter som insamlats per kalenderår om bostadsproduktionen i Helsingforsregionen 2012-2015. Materialet täcker 14 kommuner i Helsingforsregionen. Bostadsproduktionsmaterialen...
Materialet omfattar godkända, giltiga och föreslagna detaljplaner i Helsingforsregionen under åren 2012–2015 i geodataformat. Helsingforsregionens Miljötjänster har samlat in geodatamaterial från 14 kommuner i...
Tåg- och metrostationernas upptagningsområden längs lätta trafikleder i Helsingforsregionen. Ett upptagningsområde avser området runt en station, som har ett kortare avstånd via vägnätet till stationen i fråga än till...
Helsingforsregionens tåg- och metrostationers tillgänglighetszoner anger avståndet mellan stationerna fågelvägen och längs lätta trafikleder. De cirkulära buffertarna berättar om avståndet till stationen fågelvägen,...
Huvudstadsregionens tåg- och metrostationers tillgänglighet i tid genom att gå och cykla längs lätta trafikleder. Tillgänglighetszonerna har beräknats för tidsperioder på 5, 10 och 15 min. Beräkningen har inletts vid...