Avoindata.fi

All Finnish open data from one place.

1730

Datasets

Show all →

793

Publishers

Show all →

50

Showcases

Show all →

Datasets

Tukes-avoindatajulkaisut

MODIFIED 02.06.2020
Tukes-avoindatajulkaisut

Turun kaupunki kuuden suurimman kaupungin vertailuissa

MODIFIED 02.06.2020
Kuutoskaupungit muodostuvat Suomen kuudesta väkiluvultaan suurimmasta kaupungista. Kuusikko on suurten kaupunkien yhteistyömuoto, jossa tehdään tilastollista kaupunkivertailua sosiaali- ja terveyspalveluista, työllisyyspalveluista, sekä varhaiskasvatuksesta.

Kuopion kaupungin palveluseteleiden käyttö

MODIFIED 02.06.2020
Kuopion kaupungin vanhusten palveluohjauksen myöntämillä palveluseteleillä ostettujen palvelutuottajien nimet ja summat.

Oulun kaupungin liikenteen sujuvuustiedot

MODIFIED 28.05.2020
Reaaliaikainen liikenteen sujuvuusanalyysi eli liikenneruuhkia koskevat tiedot Oulun alueen tärkeimmiltä tie- ja katuverkoilta. Analyysi perustuu sekä liikenteenhallinnan ylläpitämään valtakunnalliseen liikenteenvalvontajärjestelmään (TMS) että Oulun kaupungin ja Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksen ylläpitämään alueelliseen liikenteen suorituskyvyn seurantajärjestelmään (TPM). Liikenteen sujuvuusanalyysi tehdään keskiarvojen perusteella, jotka on kerätty 5 minuutin välein molemmista tietolähteistä. Analyysin tulos on GeoJSON-tietorakenne, joka sisältää kaikki tieverkkogeometriat. TMS-pohjainen liikenteen sujuvuuslaskelma perustuu voimassa olevaan nopeusrajoitukseen ja TMS-aseman mittaamaan liikenteen keskimääräiseen nopeuteen. Liikenteen sujuvuudessa on 4 tilaa: Vihreä – normaalit olosuhteet – keskimääräinen nopeus on vähemmän tai yhtä suuri kuin 9 km / h nopeusrajoituksen alapuolella Keltainen – kevyt liikenneruuhka – keskimääräinen nopeus on vähintään 10 km / h ja enintään tai yhtä suuri kuin 24 km / h nopeuden rajan alapuolella Punainen – raskas liikenneruuhka – keskimääräinen nopeus on vähintään 25 km / h nopeusrajoituksen alapuolella Harmaa – tuntematon olosuhde – keskimääräistä nopeutta ei voitu määrittää TPM-pohjainen liikenteen sujuvuuden laskenta perustuu kahteen liikennevalolaitteilla mitattavaan suorituskykyindikaattorin (KPI) arvoon: ohjausviiveeseen ja odotussyklien enimmäismäärän. Liikenteen sujuvuudessa on 4 tilaa: Vihreä – normaalit olosuhteet – ohjausviive on alle 60 sekuntia tai enimmäisodotussyklien lkm on 0 Keltainen – kevyt liikenneruuhka – ohjausviive on 60 - 120 sekuntia tai enimmäisodotussyklien lkm on 1 Punainen – raskas liikenneruuhka – ohjausviive on yli 120 sekuntia tai enimmäisodotussyklien lkm on suurempi kuin 1 Harmaa – tuntematon olosuhde – KPI:tä ei voitu määrittää Tämän tietoaineiston latauslinkki johtaa ohjesivulle, johon on kuvattu Oulunliikenteen autoliikennettä koskevat julkiset GraphQL-rajapinnat. Dokumentissa on ohjeistettu liikenteen sujuvuustietojen tarkastelu selaimen avulla toteutettujen esimerkkihakuja käyttäen. Oulunliikenne.fi -palvelu tarjoaa vapaasti ja ilman veloitusta ajantasaista liikennetietoa Oulun seudulta. Rajapintojen yleiset käyttöoikeusehdot https://wp.oulunliikenne.fi/avoin-data/rajapintojen-kayttooikeusehdot/.

Oulun kaupungin liikennevalotiedot

MODIFIED 28.05.2020
Oulun kaupungin ja ITM Finlandin Pohjois-Pohjanmaalla sijaitsevat liikennevaloliittymät on liitetty liikennetekniseen seurantajärjestelmään (TPM, Traffic Performance Monitoring). Järjestelmä laskee useita liikenneteknisiä tunnuslukuja (KPI, Key Performance Indicator) liittymien kaistoilta ja opastinryhmiltä. Tunnusluvut kuvaavat liikennevalojen ja liikenteen toimivuutta. Tiedot on julkaistu [TPM-rajapinnassa](https://api.oulunliikenne.fi/tpm/api-docs), mistä voi reaaliaikaisesti hakea KPI-tunnuslukujen mittausarvoja. Liikennevalotiedot lasketaan liikennevalokojeilta saatavasta ilmaisimien ja opastinryhmien tilatiedosta, jonka tarkkuus on 0,1 s. Kaikki KPI-arvot lasketaan opastinryhmiltä tai kaistoilta 5 minuutin välein. Kolme KPI:tä lasketaan myös jokaisessa liikennevalokierrossa. Tämän aineiston LATAA -painikkeen kautta saa auki rajapinnan tunnuslukujen tarkemman kuvauksen. Avautuvalle sivulle on linkitetty myös ladattava metatietopaketti, joka sisältää taulukon kaikista liittymistä ja niiden koordinaateista sekä liittymäkuvat.

Oulun kaupungin pyöräilyn baanaverkko

MODIFIED 28.05.2020
Oulun kaupungin baanaverkko eli pyöräilyn korkean laatutason väylät. Tyypillisessä baana-toteutuksessa pyöräväylää levennetään sekä jaetaan kävely ja pyöräilyliikenne omille väylän osilleen. Pyöräilylle tarkoitetulla väylän osalla on omat kaistat eri suuntaiselle liikenteelle. Aineisto sisältää jo toteutetut baana-väylät sekä suunnitteilla olevat uudet linjat ja niiden arvioidut toteutusvuodet.

Open your data

Does your organization produce data that could benefit or interest others? We offer guidance and a distribution channel for your datasets.

Showcases